Zoekmachineoptimalisatie Home / Internetoplossingen / Zoekmachineoptimalisatie

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Waarom is zoekmachineoptimalisatie van belang?

» Recent onderzoek heeft uitgewezen dat 98% van de internetgebruikers een zoekmachine gebruikt om informatie, producten of diensten te vinden. Uit hetzelfde onderzoek is gebleken dat er in de meeste gevallen niet verder gekeken wordt dan de eerste vier pagina’s van de zoekresultaten. Het is dus van essentieel belang dat u daarbij staat. Een mooie buitenkant staat niet garant voor goede resultaten.

» On-site zoekmachineoptimalisatie bestaat vaak uit kleine aanpassingen aan diverse onderdelen van uw website. Deze wijzigingen lijken misschien weinig voor te stellen, maar in combinatie kunnen ze een aanzienlijk positief effect hebben op de gebruikersvriendelijkheid van uw site en de prestaties in de zoekresultaten. Zoekmachineoptimalisatie heeft alleen betrekking op de organische zoekresultaten, niet op betaalde of ‘gesponsorde’ resultaten, zoals Google AdWords.

Waarop wordt een website beoordeeld?

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

» Inhoud / relevantie:
De site moet voldoende kwalitatieve inhoud hebben die goed aansluit bij uw zoekwoorden en op het zoekgedrag van potentiële bezoekers. Zoekwoorden dienen in alle elementen van uw website aanwezig te zijn. Regelmatig nieuwe inhoud plaatsen d.m.v. een nieuwsmodule, blogmodule of het toevoegen van pagina's heeft een positief effect op de rangschikking.

» Technische opbouw:
De site moet zowel voor de bezoeker als voor de zoekmachinerobot goed te lezen zijn. Belangrijk hiervoor is een "schone" broncode (d.w.z. geen overbodige codering) hierdoor komt de tekst beter naar voren, en een duidelijke navigatiestructuur. Bij voorkeur dienen alle pagina's met maximaal 3 kliks bereikbaar te zijn. Ook responsive websites scoren beter, met name in de zoekresultaten op mobiele telefoons. Sinds kort wordt er door Google als men op mobiel zoekt "Voor mobiel" weergegeven in de zoekresultaten bij responsive websites. Steeds meer gaat ook de snelheid waarmee de website wordt geladen meetellen. Recent zijn er zelfs testen uitgevoerd door Google waarbij een rood "slow" label te zien was bij langzame websites. Met Google pagespeed kunt u zelf controleren hoe uw website scoort qua snelheid.

Doe de snelheidstest

» Populariteit:
Er moet online veel over uw website worden gesproken. Inkomende links, social media, fora, blogs etc. zijn belangrijk. Dit wordt onder andere zichtbaar door de pagerank die door Google toegekend wordt aan de website. Een pagerank van 3 is een gebruikelijk gemiddelde, deze kan verbeterd worden door uw populariteit te vergroten. Linkbuilding, zoekwoordoptimalisatie en adverteren in Google Adwords vallen niet onder de activiteiten van m&m web-it. Wel kunnen wij u in contact brengen met een betrouwbare partner waarmee al diverse goede resultaten zijn behaald.

Check uw pagerank

Waarom kiezen voor m&m web-it ?

» m&m web-it is gespecialiseerd in on-site zoekmachineoptimalisatie. Voor zowel het CMS systeem als het webwinkelpakket van m&m web-it geldt dat u alle benodigde SEO elementen handmatig of automatisch ingevuld kunnen worden. Denk hierbij aan SEO vriendelijke url's, paginatitels en metatags. Alle klanten ontvangen een gratis stappenplan waar precies uitgelegd wordt hoe u deze elementen kan invullen en optimaliseren.

» Zoekmachineoptimalisatie hoeft u geen handen vol geld te kosten. Het opschonen van de code, toevoegen van zoekwoorden op de juiste plaatsen en verbeteren van de navigatiestructuur kan al tot een aanzienlijke stijging in de resultaten leiden. U kunt een gratis een vrijblijvende analyse van uw website aanvragen om de problemen en de bijbehorende oplossingen in kaart te brengen. Neem contact op met m&m web-it voor meer informatie en laat uw website gratis analyseren.

In de spotlight

Active Tennis
MaxiCMS PSD to HTML
Petra de Jong Fotografie
MaxiCMS Responsive Webdesign

Gratis CMS of MaxiCMS

Webdesign
Webdesign
PSD to HTML+
PSD to HTML+
MaxiCMS
CMS Systemen
Opencart
Webwinkels